Wskazówki dla rodzica i szkoły – co robić od jutra

Konkretna odpowiedź + plan po zakończeniu procesu

Narzędzia dobrane do wieku (obserwacje, próby, testy standaryzowane)

Diagnoza w kierunku zaburzeń neurorozwojowych
(ASD/ ADHD) 

Diagnoza w CENTRUM to jasny, życzliwy i merytoryczny proces, który kończy się konkretną odpowiedzią oraz planem działania. Zaczynamy od konsultacji z rodzicem/opiekunem, następnie prowadzimy obserwacje i próby diagnostyczne dobrane do wieku i możliwości dziecka. Na końcu otrzymujesz raportomówienie wyników i zalecenia do domu i szkoły.

Umów online

logo-centrum terapii i rozwoju dzieci i młodzieży Białystok

Dlaczego warto zrobić diagnozę w CENTRUM?

Raport, omówienie i plan działania (dom/szkoła/terapia).

Wynik + zalecenia

Obserwacje, próby i testy standaryzowane właściwe do wieku i celu diagnozy.

Dobór narzędzi do dziecka

Nad całością czuwa Aleksandra Urbańska, psycholog/diagnosta, również w PPP Białystok.

Koordynacja procesu

Psycholodzy, pedagodzy, terapeuci SI – doświadczenie kliniczne i szkolne.

Zespół specjalistów

Jak to wygląda – krok po kroku

Spotkania z dzieckiem – obserwacja zachowania i funkcjonowania; próby/testy dobrane do wieku i celu.

Obserwacje i próby diagnostyczne

Wywiad z rodzicem/opiekunem: historia rozwoju, trudności, oczekiwania. Ustalamy zakres diagnozy.

Konsultacja wstępna (45–60 min)

Spotkanie podsumowujące
z rodzicem + pisemny raport
i wskazówki dom/szkoła/terapia.

Wyniki, raport i zalecenia

Integracja danych: mocne strony
i obszary trudności, wnioski.

Analiza wyników

Co dokładnie otrzymasz

Na życzenie rodzica – omówienie ze szkołą lub lekarzem.

Konsultacja wyników

Terapia/konsultacje/TUS/psychoedukacja – co dalej i w jakiej kolejności.

Plan dalszego postępowania

Praktyczne strategie, modyfikacje, materiały.

Zalecenia dom/szkoła

Wyniki + interpretacja, mocne strony i obszary do wsparcia.

Pisemny raport

Pracuje w CENTRUM oraz w Poradni Psychologiczno‑Pedagogicznej w Białymstoku. Koordynuje i prowadzi diagnozy psychologiczne, behawioralne i rozwojowe; obszary: ASD, ADHD, funkcje wykonawcze, kompetencje społeczne i współpraca dom–szkoła. Diagnoza jest rzetelna, zrozumiała i użyteczna – rodzic dostaje nie tylko wynik, ale też konkretne wskazówki „co dalej”.

Koordynator diagnoz: Aleksandra Urbańska – psycholog/diagnosta

Najczęstsze pytania od Rodziców (FAQ):

   ►  Co przynieść?

Dokumentację (opinie PPP, orzeczenia, wcześniejsze badania), zeszyty/prace, ewentualne zaświadczenia ze szkoły.

   ►  Czy Rodzic uczestniczy w diagnozie?

Konsultacja wstępna i omówienie wyników są dla rodzica. Spotkania z dzieckiem odbywają się bez rodzica, chyba że specjalista zaleci inaczej.

   ►  Ile to trwa, ile to spotkań?

Zwykle 3–4 spotkania (konsultacja, 1–2 spotkania diagnostyczne, omówienie wyników). Proces może być krótszy lub dłuższy.

   ► Jakie narzędzia wykorzystujemy?

W zależności od wieku i celu: obserwacje kliniczne, próby funkcjonalne, kwestionariusze i/lub testy standaryzowane (uwaga/impulsywność, funkcje wykonawcze, kompetencje społeczne itp.).

   ►   Z jakimi objawami zgłosić się na       diagnozę?

Emocje, trudne zachowania, trudności w relacjach, podejrzenie ASD/ADHD, problemy z planowaniem i koncentracją, nad-/podwrażliwość sensoryczna, trudności szkolne, trudności, które Państwa niepokoją w rozwoju dziecka.

Gotowi? Zacznijmy od konsultacji wstępnej

Zakres i cena zależą od potrzeb – ustalamy je po konsultacji. Potrzebujesz szybkiej informacji? Zadzwoń: 795 480 892.

Zadzwoń: 795 480 892

Umów konsultację wstępną

Instagram Centrum Terapii Białystok
Facebook Centrum Terapii Białystok

Social media:

 

 

Umów wizytę

 

Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży
ul. Mickiewicza 80/1     

15-211 Białystok

Regulamin Serwisu i Rezerwacji

Klauzula informacyjna/ zgoda RODO

Polityka Prywatności    

© 2025 Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży • Białystok

Zadzwoń: 795 480 892