📅 15.11.2025 •
⏱️ 14:00–17:00
📄 Certyfikat
• Materiały
👥 Poziom: podstawowy
CENTRUM Mickiewicza
stacjonarnie
3 h
konkretów
159 zł
za osobę
Szkolenie- Stacjonarne
Spotkanie dla rodziców po diagnozie dziecka: jak ogarnąć dokumenty (orzeczenie, opinia), zaplanować terapię i współpracę z placówką – krok po kroku. Jak to działa w mieście Białystok?
Limit miejsc: 10
Forma: stacjonarne
Dowiesz się, co oznaczają: diagnoza, orzeczenie, opinia – i co z nimi zrobić.
Ułożysz plan działania: terapia, dokumentacja, wsparcie w PPP/Poradni oraz w innych miejscach w Białymstoku, możliwości finansowania,
Poznasz prawa i możliwości dziecka oraz obowiązki placówki (IPET, WOPFU, P-P).
Otrzymasz wyjaśnienie na pojawiąjące się wątpliwości- panel dyskusyjny.
Cena: 159 zł (materiały i certyfikat w cenie)
Lokalizacja: ul. Mickiewicza 80/1, Białystok (Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży)
Kontakt:
sekretariat@akademiazrozumienia.pl
+48 795 480 892
Rodzice po diagnozie
Opiekunowie w trakcie procesu
Rodzice dzieci w wieku 3–18 lat
Dla rodziców i opiekunów, których dziecko otrzymało lub oczekuje na diagnozę (ASD, ADHD, zaburzenia rozwojowe, SI, niedostosowanie/ zagrożenie niedostosowaniem, inne), a także dla tych, którzy chcą świadomie przejść przez formalności i skutecznie zaplanować terapię. Jak to wygląda w mieście Białystok, dobre praktyki oraz odpowiedzi na pojawiające się pytania.
Co oznaczają poszczególne dokumenty, kto je wydaje, jak je czytać i czego pilnować. Jakie uprawnienia wynikają z każdego z nich.
Czym się różni opinia od orzeczenia, orzeczenie o kształceniu specjalnym od orzeczenia o niepełnosprawności.
Jak wybrać adekwatne formy terapii, jak wygląda współpraca z PPP, jakie świadczenia i ulgi przysługują rodzinie.
Różne możliwości finansowania, kiedy decydować się na płatne a kiedy na bezpłatne formy, od czego zacząć, czy terapia w placówce wystarczy, czy można "przeterapeutyzować" dziecko?
IPET, WOPFU, plany terapeutyczne i rewalidacyjne – co szkoła musi zapewnić, jak skutecznie rozmawiać z placówką i egzekwować wsparcie.
Co w sytuacji trudnych zachowań? czy może dziecko być w szkole?
Jakie ustawy i rozporządzenia mówią o prawach rodzica i prawach placówki?
Monika Smólska – psycholog, pedagog specjalny, terapeuta behawioralny, diagnosta ADOS-2, założycielka i liderka Akademii Zrozumienia oraz Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży w Białymstoku. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą, w tym z zachowaniami trudnymi i w spektrum autyzmu/ ADHD; prowadzi diagnozy oraz wsparcie rodzin po diagnozie, współpracuje z placówkami edukacyjnymi, prowadzi zajęcia praktyczne dla studentów.
Pracuje w oparciu o evidence‑based practice, łącząc perspektywę kliniczną i praktyczną współpracę ze szkołami oraz rodzicami.
ZAPISZ SIĘ