📅 15.11.2025 •
⏱️ 14:00–17:00

📄 Certyfikat
•    Materiały 

👥 Poziom: podstawowy

CENTRUM Mickiewicza
stacjonarnie

3 h 
konkretów

159 zł 
za osobę

ZOBACZ PROGRAM

ZAPISZ SIĘ

Szkolenie- Stacjonarne

Moje dziecko dostało diagnozę. 
I co dalej? Białystok

Spotkanie dla rodziców po diagnozie dziecka: jak ogarnąć dokumenty (orzeczenie, opinia), zaplanować terapię i współpracę z placówką – krok po kroku. Jak to działa w mieście Białystok?

logo-centrum terapii i rozwoju dzieci i młodzieży Białystok

Limit miejsc: 10

Forma: stacjonarne

  • Dowiesz się, co oznaczają: diagnoza, orzeczenie, opinia – i co z nimi zrobić.

  • Ułożysz plan działania: terapia, dokumentacja, wsparcie w PPP/Poradni oraz w innych miejscach w Białymstoku, możliwości finansowania,

  • Poznasz prawa i możliwości dziecka oraz obowiązki placówki (IPET, WOPFU, P-P).

  • Otrzymasz wyjaśnienie na pojawiąjące się wątpliwości- panel dyskusyjny.

Dlaczego warto?

Cena: 159 zł (materiały i certyfikat w cenie)

Lokalizacja: ul. Mickiewicza 80/1, Białystok (Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży)

Kontakt: 
sekretariat@akademiazrozumienia.pl
+48 795 480 892

 

Informacje w skrócie

Rodzice po diagnozie

Opiekunowie w trakcie procesu

Rodzice dzieci w wieku 3–18 lat

Dla kogo jest to szkolenie?

Dla rodziców i opiekunów, których dziecko otrzymało lub oczekuje na diagnozę (ASD, ADHD, zaburzenia rozwojowe, SI, niedostosowanie/ zagrożenie niedostosowaniem, inne), a także dla tych, którzy chcą świadomie przejść przez formalności i skutecznie zaplanować terapię. Jak to wygląda w mieście Białystok, dobre praktyki oraz odpowiedzi na pojawiające się pytania.

Co oznaczają poszczególne dokumenty, kto je wydaje, jak je czytać i czego pilnować. Jakie uprawnienia wynikają z każdego z nich.

Czym się różni opinia od orzeczenia, orzeczenie o kształceniu specjalnym od orzeczenia o niepełnosprawności.

Moduł 1: Diagnoza, orzeczenie, opinia

Jak wybrać adekwatne formy terapii, jak wygląda współpraca z PPP, jakie świadczenia i ulgi przysługują rodzinie.

Różne możliwości finansowania, kiedy decydować się na płatne a kiedy na bezpłatne formy, od czego zacząć, czy terapia w placówce wystarczy, czy można "przeterapeutyzować" dziecko?

Moduł 2: Terapia i ścieżki wsparcia

IPET, WOPFU, plany terapeutyczne i rewalidacyjne – co szkoła musi zapewnić, jak skutecznie rozmawiać z placówką i egzekwować wsparcie.

Co w sytuacji trudnych zachowań? czy może dziecko być w szkole?

Jakie ustawy i rozporządzenia mówią o prawach rodzica i prawach placówki?

Moduł 3: Szkoła/Przedszkole a obowiązki placówki

Program Szkolenia

Prowadząca

Monika Smólska – psycholog, pedagog specjalny, terapeuta behawioralny, diagnosta ADOS-2, założycielka i liderka Akademii Zrozumienia oraz Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży w Białymstoku. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą, w tym z zachowaniami trudnymi i w spektrum autyzmu/ ADHD; prowadzi diagnozy oraz wsparcie rodzin po diagnozie, współpracuje z placówkami edukacyjnymi, prowadzi zajęcia praktyczne dla studentów.

Pracuje w oparciu o evidence‑based practice, łącząc perspektywę kliniczną i praktyczną współpracę ze szkołami oraz rodzicami.

ZAPISZ SIĘ

Imię
Nazwisko
Twój e-mail
Treść wiadomości
ZAPISUJĘ SIĘ
ZAPISUJĘ SIĘ
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Regulamin Serwisu i Rezerwacji

Polityka Prywatności    

Social media:

 

 

Umów wizytę

© 2025 Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży • Białystok

Centrum Terapii i Rozwoju Dzieci i Młodzieży
ul. Mickiewicza 80/1     

15-211 Białystok