Regulamin cyklicznych zajęć TUS:
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – czym jest i dlaczego jest tak ważny?
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to specjalistyczne zajęcia mające na celu rozwijanie kompetencji społecznych, komunikacyjnych i emocjonalnych. Jest to metoda pracy, która poprzez praktyczne ćwiczenia pomaga dzieciom i młodzieży lepiej funkcjonować w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi. Dzięki TUS uczestnicy uczą się skutecznej komunikacji, rozumienia emocji oraz radzenia sobie w sytuacjach społecznych.
Dla kogo?
TUS jest skierowany do dzieci i młodzieży, które:
mają trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji,
przejawiają nieśmiałość lub brak pewności siebie,
mają trudności w wyrażaniu emocji i ich regulacji,
doświadczają problemów z przestrzeganiem zasad społecznych,
chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne i społeczne.
Dlaczego TUS jest tak ważny?
Współczesny świat stawia przed dziećmi i młodzieżą wiele wyzwań społecznych. Umiejętność skutecznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz budowania zdrowych relacji jest kluczowa zarówno w szkole, jak i w dorosłym życiu. Trening Umiejętności Społecznych pomaga uczestnikom odnaleźć się w różnych sytuacjach społecznych, zwiększa ich pewność siebie i minimalizuje ryzyko wykluczenia społecznego.
Korzyści z udziału w TUS: ⇒ rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych, ⇒ lepsze radzenie sobie w relacjach z innymi, ⇒ wzrost pewności siebie i samoakceptacji, ⇒ umiejętność rozwiązywania konfliktów i wyrażania emocji, ⇒ większa adaptacja w grupie rówieśniczej i lepsze funkcjonowanie w społeczeństwie.
Jak wyglądają zajęcia?
Spotkania odbywają się cyklicznie w małych grupach, co sprzyja indywidualnemu podejściu do każdego uczestnika. Poprzez zabawy, ćwiczenia i symulacje sytuacji społecznych dzieci uczą się:
skutecznej komunikacji i aktywnego słuchania,
rozpoznawania oraz wyrażania emocji,
radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
współpracy w grupie i przestrzegania norm społecznych.
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów- psychologów dziecięcych, którzy dostosowują program do potrzeb uczestników, tworząc bezpieczną, wspierającą i motywującą atmosferę.