Proste techniki pracy z emocjami, rutyny wyciszające, „plan A/B” dla trudnych momentów.
6) Diagnoza, opinie, zalecenia
Co oznacza diagnoza spektrum/ ADHD/ zaburzeń zachowania/ niedostosowania społecznego?
5) Wsparcie rodzica
Stres rodzica, praca na zasobach, komunikacja w parze/rodzinie, higiena psychiczna.
4) Motywacja i nawyki
Budowanie systemu wzmocnień, kontrakty, realistyczne cele, współpraca ze szkołą/ przedszkolem.
3) Zachowania trudne
Metoda ABA (techniki behawioralne); funkcja, plan reagowania, profilaktyka, konsekwencja bez krzyku/ kar.
2) Emocje i samoregulacja
1) Podstawy: relacja i komunikacja
Jak mówić, by dziecko rozumiało – język jasnych oczekiwań, wzmocnienia i granic.
poznasz narzędzia do pracy z emocjami, zachowaniami trudnymi i motywowaniem dziecka;
zrozumiesz, jak budować konsekwentną komunikację i wspierać samoregulację;
będziesz mieć dostęp do konsultacji i informacji zwrotnej od prowadzących;
zrozumiesz informacje zwrotne płynące od innych specjalistów, poznasz najważniejsze terminy związane z diagnozą, zaburzeniami.
Uczymy rodziców konkretnych strategii, które realnie poprawiają codzienność dziecka i całej rodziny. Nasz program łączy wiedzę psychologiczną, elementy terapii poznawczo‑behawioralnej i analizy zachowania z praktyką „krok po kroku”, tak abyś od pierwszych zajęć wiedział(a), co robić, po co i jak mierzyć postępy.
Żeby rodzic miał jasną mapę działania: co robić, w jakiej kolejności i jak ocenić, czy działa.
Żeby wiedział: czym jest diagnoza, jaka terapia, w jakim kierunku, jak oceniać postęp- gdzie szukać wsparcia.
Aktualne szkolenia:
Moje dziecko dostało diagnozę i co dalej (15.11. 2025 14.00-17.00 )
Warsztaty Kompetencji Rodzicielskich (08.- 15- 22- 29.11.2025r. (4 soboty) 10.00-12.00 )
Praktyczne „must‑ have” dla rodziców dzieci w spektrum, z ADHD, trudnościami językowymi i komunikacyjnymi, zaburzeniami zachowania; dostepne różne szkolenia i warsztaty tematyczne, m.in.:
jak czytać zalecenia z diagnozy i przekładać je na codzienne działania dom/szkoła;
plan współpracy z terapeutami (psycholog, pedagog, logopeda, SI) i nauczycielami; co mogę wymagać od placówki, jak mieć realny wpływ na edukację dziecka;
strategie radzenia sobie z przeciążeniem sensorycznym i regulacją emocji;
strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi, trudnościami w relacjach rodzic- dziecko;
jak monitorować postęp i kiedy prosić o ewaluację.
08.- 15- 22- 29.11.2025r. (4 soboty) · 10.00-12.00 · Białystok · 700 zł.
15.11. 2025 (sobota) · 14.00-17.00 · Białystok · 159 zł.
22.11. 2025 (sobota) · 13.00-16.00 · Białystok · 159 zł.
To intensywne, 3-godzinne szkolenie dla rodziców i opiekunów młodzieży, którzy mierzą się z trudnymi zachowaniami swoich dzieci.
Dla Rodziców Dzieci Z Trudnościami W Rozwoju I Zachowaniami Trudnymi
Spotkanie szkoleniowe dla rodziców, które odpowiada na pytania pojawiające się w głowie rodzica, kiedy pada słowo: diagnoza, orzeczenie, opinia itd.
Dla osób, które otrzymały zalecenie podniesienia kompetencji rodzicielskich (sąd, MOPS, inne instytucje wspierające rodziny).
Poprawa komunikacji, bezpieczne granice, przewidywalność zasad i realne wsparcie dziecka w emocjach i zachowaniu.
Wzmocnienie relacji rodzic- dziecko. Pomagamy i wspieramy w trudnych sytuacjach kryzysowych.
Stacjonarnie
Wydajemy zaświadczenia
ustrukturyzowany cykl zajęć (np. 6, 8 spotkań po 2 h)
obecność potwierdzana listą, krótkie zadania domowe
na zakończenie zaświadczenie ukończenia (na potrzeby instytucji)
PROWADZĄCY SZKOLENIA
MONIKA SMÓLSKA
Terapeuta behawioralny, pedagog, oligofrenopedagog, psycholog w trakcie dyplomowania, psychoterapeuta poznawczo- behawioralny- w trakcie procesu certyfikacji, diagnosta. Od 16 lat zajmuje się diagnozą i terapią osób z zaburzeniami neurorozwojowymi, z zaburzeniami zachowania oraz trudnościami w relacjach rówieśniczych, regulacją emocjonalną i zaniżonym poczuciem wartości.
Od lat pracuje z rodzinami, zarówno gabinetowo, jak i w środowisku domowym. Wspiera i ratuje w sytuacjach kryzysowych, zarówno dzieci, jak i rodziców.
Pracuje w nurcie integracyjnym, łącząc różne metody, w celu efektywniejszego i jeszcze bardziej zindywidualizowanego podejścia do każdej pojedynczej sytuacji.